Wednesday 6 November 2013

Surfer's Paradise

Gold Coast
Na samym wjeździe do Gold Coast przywitały nas widoki które z automatu sprawiły, że moje skojarzenia poszybowały do serialu 'Dexter'.
Views nearly like straight from 'Dexter' said hello to us while entering Gold Coast.

Na samym początku wycieczki, Eli zabrał mnie do the Spit. I jak się później okazało, miejsce nie bez powodu nosi właśnie taką nazwę. Fale są tam tak wysokie, że na całej długości z każdej strony pluje wodą.
As the first point of our trip Eli took me to the Spit. Which isn't called the Spit for no reason - the Ocean waves are so high and strong that it simply spits with water.

Gold Coast

Do edytowania zdjęć z dnia spędzonego w Brisbane zbierałam się już blisko dwa tygodnie. W którymś momencie, stwierdziłam w końcu, że nie ma sensu nic robić na siłę i postanowiłam póki co ominąć temat. W zamian za to, przyszła dziś pora na Raj Surferów.
Jeszcze przed moim przyjazdem, zaplanowaliśmy dokładnie który weekend spędzimy na wybrzeżu. Pogoda dopisywała nam od czasu mojego przyjazdu więc tradycyjnie, z momentem wyjazdu na Gold Coast, niebo zasnuły chmury i temperatura spadła. Już wiedzieliśmy że zdecydowanie możemy zapomnieć o plażowaniu. Na całe szczęście plażowanie udało nam się odbić innego dnia, a w czasie wyjazdu zobaczyć pare ciekawych miejsc (i węża).

• • •

It took me nearly two weeks to start editing photos from a day out in Brisbane. At one point, I decided to just give it up and skip the topic, because otherwise it would have taken me another two months to finally post it up. Instead, Surfer's Paradise got it's 5 minutes.
Long before I arrived in Australia, we've planned all of our weekends properly and chose the one that we will spend at the coast. The weather was perfect for the entire first two weeks of my stay and quite unsurprisingly, with the moment of the departure for Gold Coast, clouds have covered the sky and temperatures dropped. That's when we instantly knew we can forget about spending an afternoon at the beach. Very luckily, we managed to do that another day and instead see a lot of interesting places (and a snake) while we were at the coast.

Gold Coast
Każdy powinien nauczyć się jak surfować!
Everybody should learn how to surf!

The Spit w całej swojej okazałości.
The Spit all the way through.

Gold CoastGold Coast
Po prawej - kod surferów. Świetny pomysł na to, żeby zadbać o bezpieczeństwo i uniknąć nieporozumień co do tego jak się zachować na wodzie.
On the right - surfer's code. An excellent idea to make surfers aware, try to make surfing safe and avoid misunderstandings as to how to behave once on the water.
Gold Coast Gold Coast
Piękne widoki i już nie takie ładne efekty na otoczenie. Szkoda że jadąc i do Australii, są turyści którzy decydują się na zatrzymanie się w odciętym od miejscowych realiów miasteczku przekształconym w bańkę w której zamykają się przyjezdni. Bańkę, która na dodatek niszczy środowisko i z roku na rok coraz bardziej się rozbudowuje.
Pretty views and not such pretty impacts on the surroundings. It's a big pity that even when going to Australia, there are tourists who decide to stay in a big resort that's cut out from the local life and transformed into a bubble in which tourists lock themselves. A bubble that expands from year to year and destroys the environment.

Gold Coast
Przejechaliśmy przez miasto wieżowców i wraz ze słońcem chowającym się za chmury pojechaliśmy dalej na południe, w kierunku miasteczka w którym mieliśmy się zatrzymać na noc.
We drove through the city of skyscrapers and together with the sun hiding away behind the clouds, we headed further south towards the town where we stayed over the night.

Całkiem przypadkiem znaleźliśmy park ze ścieżką prowadzącą na punkt widokowy z którego roznosiły się piękne widoki na wybrzeże. Nie zastanawiając się zbytnio, ruszyliśmy w drogę i dopiero po chwili dotarło do mnie że w takim miejscu najpewniej roi się od pająków. Tak więc skończyło się na tym, że przez całą drogę oglądałam się za siebie i czekałam aż spadnie na mnie pająk albo znajdzie się wąż, który wyskoczy zza rogu. Ale widoki wynagrodziły cały stres.
We accidentally found a little park with a path up the hill with an amazing viewpoint over the coast at the top of it. Not thinking too much, we went for a walk and only after a while I realized that in a place like this there must be spiders. A lot of spiders. So it all ended up with me constantly wondering if there will be a snake or a spider that will jump on me. But all the views were an amazing reward for the stress on the way up.

Całkiem przypadkiem załapaliśmy się jeszcze później na podglądanie koali.
Completely by accident we had a chance to do some secret koala watching.

Gold Coast
A kiedy dotarliśmy do celu naszej podróży, wybraliśmy się jeszcze na mały spacer wzdłuż plaży gdzie przy okazji udało mi się zrobić jeszcze kilka zdjęć.
And when we got to our final destination for that day, we went for a little walk down the beach and made sure to snap some photos.